Z przykrością należy stwierdzić, że pan prowadzący nie ma najmniejszego
pojęcia ani wiedzy o polskiej motoryzacji... zero.
Oj, piękna na Warszawa. Ma swój charakter.
tak się składa że ostatnia syrena kurołapka to była syrena 104 a nie 103 :)
człowieku co ty odwalasz ? ostatnia syrenka to była r20 o rowerach
opowiadaj a samochody zostaw w spokoju
Przyznaję się do błędu, nie sprawdziłem, w którym roku powstał Beskid.
Jeśli chodzi o tego Malucha...muszę zasięgnąć informacji, prawdopodobnie
został on komuś sprzedany. Jak się dowiem na pewno dam znać :)
Ostatni maluch to prototyp z silnikiem z przodu.;) Szkoda, że większość
polskich prototypów nie weszło do produkcji, 126p combi byłby, wydaje mi
się hitem, tak samo FSO Wars--podobny do Łady Samary,której sukces każdy
zna. A Beskid 106 znacie?Prawie to samo co Renault Twingo. W szerszej
produkcji prawdopodobnie byłby hitem. No ale cóż, większość pięknej
polskiej motoryzacji stoi w prywatnych garażach,muzeach, albo jest katowane
przez młodych kierowców. A prototypy...o nich nikt już nie pamięta.
Myślę ze prowadzący ma problemy z historią, dzwi w syrence zmieniono od
modelu 105, model ostatni syreny to nie Bosto, a R20, no i ostatni maluch
to prototyp z silnikiem z przodu
Syrena może nie doczekała się produkcyjnych kolejnych odsłon, jednakże
wśród prototypów była choćby Syrena 110 czyli pierwszy hatchback świata. No
a Syrena Sport? Która byłaby prowadzona do produkcji gdyby nie stwierdzenie
władzy że to nazbyt ekstrawaganckie auto.
Beskid to Renault Twingo. Notabene wygoglowałem Renault 4 i był produkowany
od 1961 więc nie ma takiej możliwości. Wracając do Twingo. Został
zaprezentowany parę dni po wygaśnięciu patentu na Beskida. Podobieństwo
uderzające. Nawet klamki. Jedyne zmiany to kosmetyka dizajnu, który przez
te lata się zdewaluował. Pozdrawiam! P. S. Co się dalej stało z tym
wszędołazem (Maluch na gąsienicach)?
Dalej "to już była rakieta!" co do silnika 1.5 w 125p. Przecież od początku
produkcji były dwie wersje 1.3 i 1.5. W dodatku z włoskiego Fiata
1300/1500, a my kupiliśmy praktycznie tylko licencję na nadwozie z Fiata
125 (a i tak nie pełną kopię - przednie światła dla przykładu).
Byłem, polecam! :)
Bosche bożenko chłop pokazuje 104 i mówi, że to 103, pokazuje 104 a mówi o
"normalnie otwieranych drzwiach.... powinien na początku przeczytać tablice
a potem nagrywać....
W posiadaniu znajomego mojego taty, był prototyp Malucha na gąsienicach, o
którym prawie w ogóle się nie słyszy, oraz wiele innych ciekawych polskich
aut. Z Beskidem to nie było przypadkiem tak, że na jego "bazie" (po
wycieczce żabojadów do fabryki FSO) zbudowano Renault 4?
kontynuując... w Polsce nawet kryzys nie wyszedł, a co dopiero motoryzacja.
Po sukcesie malucha trzeba było iść za ciosem. Dziś takie projekty jak
Honker czy Lublin stoją w miejscu. No może powoli, ale bardzo powoli
ruszają sie do przodu. Ale mimo wszystko kibicuję.